دیدار اعضای مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با امام جمعه اصفهان

شنبه 12 اسفند 1402

مدیر، معاونین و اعضای ستاد مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

Cover

به گزارش اصفهان رضوی ، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار در سخنانی کوتاه با اشاره به حدیث "الخَلقُ عِيالُ اللّه، فأحَبُّ الخَلقِ إلى اللّه ِ مَن نَفعَ عِيالَ اللّه ِ" فلسفه خادم یاری را همسو با این حدیث دانسته، حضور اصفهان به عنوان استان برتر در عرصه خدمت رضوی را شایسته منزلت این استان بیان کرد.

 

 

وی مواردی از جمله شبکه سازی، واگذاری امور به جوانان و پرورش کادر را لازمه چنین فعالیتی دانست.

 

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه ۱۴۰ سوره انعام "قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوا أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَاءً عَلَى اللَّهِ قَدْ ضَلُّوا وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ"

"كسانى كه از روى بى‏ خردى و نادانى فرزندان خود را كشته‏ اند و آنچه را خدا روزيشان كرده بود از راه افترا به خدا حرام شمرده‏ اند سخت زيان كردند آنان به راستى گمراه شده و هدايت نيافته‏ اند"

ضرورت همت خادم یاران با توجه به ضریب نفوذ آنان در بین جامعه و تلاش ایشان جهت ترویج امر فرزندآوری را یادآور شده و زحمات مدیریت خدمت رضوی استان را شایسته تقدیر دانست.

 

 

در ابتدای این دیدار مصطفی حجه فروش، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های جاری خادم یاران در سطح استان به رویدادهای شاخص انجام شده و در حال برگزاری توسط خادم یاران از جمله ساخت و فعالیت ۵۵ چایخانه حضرت رضا علیه السلام در اُستان به منظور ایجاد گعده های فرهنگي در جامعه اشاره کرد و خدمت به مخدومین توسط خادم یاران با هر تخصص یا توانمندی که دارند را شاخصه شبکه خادم یاری عنوان کرد.

 

 

سید محمد حسین امامی، معاون خادم یاری مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان با اشاره به آمار و ارقام تعداد خادم یاران فعال، جنسیت، انواع خدمت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گسترش دامنه فعالیت شبکه خادم یاری به رشد قابل توجه خدمت اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۴۱ هزار خدمت در سامانه ثبت شده که به نسبت حدود ۱۹۰۰۰ خدمت ثبت شده در دوازده ماه سال ۱۴۰۱ نشان از رشد حدود ۱۱۰ درصدی خدمت شبکه خادم یاری دارد. 

 

 

همچنین دیگر اعضای ستاد استان نیز گزارشی از برنامه های خود ارائه و به فعالیت هایی از جمله حوزه بانوان، مشاوره، آزادی زندانیان، تعلیم و تربیت و... اشاره کردند.

 

 

در پایان اين ديدار صمیمی حاضرین عکسی به یادگار گرفته و هر کدام نکاتی را به صورت رو در رو با نماینده ولی فقیه مطرح و از ایشان طلب دعای خیر کردند.

 

 

 خبرنگار آقای خامسی پور