برگزاری نشست منطقه‌ ای دبیرخانه های خادمیاری در اصفهان

یکشنبه 04 دی 1401
Cover

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، سید محمدحسین امامی افزود: نشست تخصصی منطقه 6 کانون های خادمیاری کشور در دو بخش کار خود را آغاز کرد؛ برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور دبیران هر استان، برنامه یکی از بخش‌های نشست بود که دبیران به ارائه گزارش ونقطه نظرات خود در خصوص برنامه های آینده، پرداختند. 

 

او در ادامه بیان داشت: در بخش دوم، معاونین دبیرخانه‌ها، مسئولان پایش نظارت استان‌ها ومسئول دبیرخانه ها در خصوص موضوعات اساسی از جمله برنامه های آینده مجموعه بنیاد کرامت در خصوص شبکه خادمیاری وکانون های خدمت رضوی در این جلسه مطرح شد. 

 

امامی خاطرنشان کرد: تغییراتی در دستور کار قرار دارد که در آینده نه چندان دور در بحث سامانه، نوع امتیاز دهی، مصادیق خدمت دهی خادمیاران و نحوه کشیک دهی خادمیاران در حرم مطهر رخ خواهد داد.

 

بنا به گفته معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان، تشریک مساعی در موارد مطرح شده وتبادل نظر در این خصوص انجام گرفته و دستورالعمل این تغییرات به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

او در ادامه از برنامه بازدید میهمانان این نشست از کانون‌های تخصصی استان گفت وادامه داد: میهمانان از مرکز تخصص رضوی وکانون تخصصی تعلیم وتربیت و اقدامات شاخص این کانون‌ها بازدید کردند تا بتوانند از این اقدامات به عنوان الگو در سایر استان ها استفاده کنند. 

 

بنا به گفته امامی میهمانان اولین نشست منطقه ای دبیرخانه خادمیاری، از کانون عمومی شمس الشموس و خیریه کوثر نیز بازدید کردند و کارهای شاخص انجام گرفته در این کانون را مورد بررسی قرار دادند.

امامی معتقد است یکی از اتفاقات مهمی که در این نشست ها باید انجام شود این است که از اقدامات مهمی که به ابتکار دبیرخانه استان‌ها صورت می گیرد، بازدید ودر نشست‌ها به گفتمان گذاشته شود تا استان‌ها بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و از تجربیات موفق یکدیگر برای خدمت رسانی بهتر به نیازمندان این شبکه خدمت یاری، استفاده کنند. 

 

حضور مدیر مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس در اصفهان

میزبانی از فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از دیگر برنامه های این نشست تخصصی بوده است. بنا به گفته امامی اصفهان در امر تسهیل ازدواج آسان، فرزند آوری و فرهنگ سازی در این عرصه پیشتاز بوده است و خادمیارن فعال در عرصه بانوان و خانواده زحمات زیادی در این حوزه کشیده اند. به همین دلیل یکی از برنامه های رئیس کانون بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس بازدید از کانون‌های شاخص خانواده که در این عرصه فعال هستند، بود. او نقطه نظرات خودش را در این بازدید‌ها ارائه کرد.

 

نشست منطقه ای دبیرخانه های خادمیاری قرار است به صورت فصلی برگزار شود و نشست دوم منطقه ای در فصل بهار و به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد. 

 

انتصاب جدید مسئول گزینش دبیرخانه 

امامی در ادامه به انتصاب جدید در دبیرخانه خادمیاری استان اصفهان اشاره داشت و گفت: از تلاش‌های آقای برخورداری مسئول گزینش دبیرخانه تشکر و آقای مشتاقان به این سمت منصوب شدند. 

 

همچنین اعزام یک اتوبوس 40 نفره از معلولان استان اصفهان با همکاری بهزیستی و دبیرخانه خادمیاران به مشهد مقدس، از دیگر برنامه های دبیرخانه استان اصفهان بوده است.

 

خبرنگار خانم کاظمی