مکتب سردار سلیمانی مکتب درس آموزی است

چهارشنبه 14 دی 1401
Cover

 

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، سید محمدحسین امامی افزود: در سال‌های گذشته مجموعه آستان قدس اصفهان، به تنهایی مراسم بزرگداشت شهید را برگزار کرد، ولی امسال با مشارکت سایر ارگان‌های فرهنگی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به صورت متمرکز با حضور خادمیاران آستان قدس، در گلستان شهدا مراسمی برگزار شد. 

 

امامی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، مکتب حاج قاسم را باید زنده نگه داشت. حضورحاج قاسم و خونش در بیداری امت اسلامی و نقشی که در بیداری جهان اسلام برابر ظلم ظالمان ایفا کرد، بسیار مهم است و همه باید در تدوین این مکتب کوشا باشیم .

 

او با اشاره به اینکه حاج قاسم مصداق اشد علی الکفارو رحما بینهم بوده است گفت: ایشان در میدان نبرد با تکفیری‌ها و ظالمان با صلابت، استوار ومقتدارنه برخورد می کرد و با مردم همراه بودند و برای رفع مشکلات آنها بدون منت تلاش می‌کردند. ایشان در عرصه‌های مختلف مثل سیل حضور داشتند و در تنگناهای در کنار مردم بودند و برای رفع مشکلات آنها همت زیادی می‌کردند. 

 

او حضور مستمر شهید قاسم سلیمانی در کنار خانواده های شهدا با مهربانی و محبت و سرکشی مکرر از آنها را نماد محبت ومهربانی ایشان عنوان کرد وافزود: ایشان مصداق انسان کامل بودند و مکتب حاج قاسم، مکتب درس آموزی بود.

 

او در خصوص برنامه دبیرخانه برای اشاعه مکتب حاج قاسم در کانون‌های خادمیاری گفت: انشاالله در حوزه جهاد تبیین در مبحث آموزش توجه به این مکتب در نظر گرفته شده است. در تبیین مکتب و روش های همین اسطوره ها وانتقال آن به نسل‌های جوان تلاش خواهیم کرد تا این نسل با روش این عزیزان آشنا بشوند و قسمتی از آموزش‌ها به این موضوعات خواهد پرداخت واسطوره هایی که در جهان اسلام نقش آفرین بودند، معرفی خواهند شد.

 

او در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم های مختلف پاسداشت شهید قاسم سلیمانی در سایر شهرستانها ادامه داد: کانون‌های رضوی هم به همین مناسبت مراسم‌ خوبی برگزار کردند و خادمیاران در این مراسم حضور خوبی داشتند.

 

 

خبرنگار خانم کاظمی