ضرورت جذب متخصصین حقوقی در کانون های خدمت رضوی

یکشنبه 08 بهمن 1402

معاون اجرایی کانون تخصصی مشاوره حقوقی خدمت رضوی در استان اصفهان گفت: مراجعین نیازمندبه کانون های خدمت رضوی حواله شده از سوی حضرت ثامن الحجج علیه السلام هستند و باید تکریم شوند.

Cover

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آستان نیوز از اصفهان، جلسه افتتاحیه کانون تخصصی حقوق خادمیاران رضوی نجف آباد همزمان با میلاد با سعادت امام جوادعلیه السلام و میلاد با سعادت امیر المومنین علی علیه السلام با حضور نجف قلی مالکی دبیر کانون تخصصی حقوقی استان اصفهان و مسعودمطلبی معاون اجرایی کانون ، محمدفروغی معاون قضایی دادگستری شهرستان نجف آباد، ابراهیم ولایتی دبیر کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان نجف آبادو جمعی از حقوقدانان خادمیار رضوی و همچنین خادمیارانی از دیگر کانون های تخصصی و محله ای تشکیل شد، با تلاوت آیات قرآن و مولودی خوانی و خوش آمدگویی دبیر کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان آغاز و ادامه یافت.

در این مراسم مسعودمطلبی معاون اجرایی کانون تخصصی مشاور حقوقی خدمت رضوی در استان اصفهان اشاره به چالش ها و فراز و فرود های موجود در حوزه تخصصی حقوق در کانون های خادمیاری، لزوم جذب متخصصین حوزه های مختلف حقوق در کانون تخصصی حقوق، به لزوم توزیع عادلانه خدمت در سطح شهرستان تاکید کرد و مراجعین به کانون های خادمیاران را حواله شده از سوی حضرت ثامن الحجج علیه السلام دانست که باید تکریم و یاری شوند.

معاون اجرایی کانون تخصصی مشاوره حقوقی خدمت رضوی در استان اصفهان هدف اصلی کانون های رضوی را خدمت رسانی به آحاد مردم جامعه خصوصا قشر ضعیف و کم درآمد دانست و افزود: متاسفانه در مباحث حقوقی ممکن است مفسده ای پیدا شود و ممکن است بعضی ها بنام آستان سوءاستفاده‌کنند، این عوامل و احتمالات باعث شده ما در خصوص کانون های حقوقی سخت گیرانه تر عمل کنیم، چرا که اسم آستان قدس رضوی که در میان باشد بار معنوی بسیاری دارد و مردم نگاه دیگری نسبت به آن خواهند داشت.

مطلبی با اشاره به اشتیاق مردم در جهت خدمت به مردم باز کردن را و نشان دادن مسیر خدمت را از وظایف کانون ها دانست و تاکیدکرد: وظیفه کانون حقوقی فقط خدمت رسانی می باشد و در این راستا و برای خدمت رسانی هرچه بهتر باید سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال شود. در هدف کوتاه مدت باید جذب نیرو کنید، باید نیروهای مخلص را جذب کنید در همه ی فعالیت های مختلف کانون از وجود آنها بهره ببرید.

در ادامه نجف قلی مالکی دبیر کانون تخصصی حقوقی خدمت رضوی استان اصفهان، از ظرفیت بالای شهرستان نجف آباد در انجام مصادیق خدمت در حوزه حقوق نام برد و افزود: عرصه حقوق و سلامت دو عرصه نیازمند به حضور افراد متخصص و متعهدهستند و لزوم جذب هرچه بیشتر متخصصین در این دو حوزه را خواستار شد.

محمدفروغی معاون قضایی دادگستری شهرستان نجف آباد نیز به نمایندگی از حقوقدانان خادمیار رضوی به بیان سخن پرداخته و جایگاه حوزه حقوق در کانون خادمیاران را جایگاه خطیری معرفی نمودند و گفت: هدف ما در قسمت دادگستری خدمت به مردم است و اینکه بتوانیم ان شاالله منشا خیر باشیم. و به یاری خداوند دفتر مشاوره حقوقی که تشکیل شده است بتواند منشا خیرو برکات و کمک به مردم در زمینه ی خدمت و مشاوره باشد.

با همکاری و موافقت امام جمعه محترم شهرستان نجف آباد نیروهای کانون‌ تخصصی حقوقی شهرستان نجف آباد روزهای شنبه و یک شنبه هر هفته از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در مرکز مشاوره حوزه علمیه جامعه امام المنتظر عج مستقر و برای خدمت رسانی به مراجعین حضور دارند .

 

 

خبرنگار آقای امانی