طرح حُسنا به همت خادمیاران رضوی برای تامین جهیزیه عروس آران و بیدگلی اجرا شد

پنجشنبه 16 فروردین 1403

عروس آران و بیدگلی با اجرای طرح حسنا (حامیان سنت نبوی ازدواج) توسط خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی این شهرستان و تامین بخشی از جهیزیه در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) راهی خانه بخت شد.

Cover

 

 

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از اصفهان، دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل افزود: با اجرای طرح حُسنا به همت کانون خدمت رضوی تخصصی بانوان و خانواده رضوی شهرستان، کمک مردم شهرستان و مشارکت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی پنج قلم کالای اساسی جهیزیه شامل اجاق گاز، یخچال، جاروبرقی، لباسشویی و یک تخته فرش ۱۲ متری ۷۰۰ شانه آکریلیک در شب تولد امام حسن مجتبی تحویل نوعروس شد.

 

عباس آذرباد افزود: هزینه جمع آوری شده ۱۷۰ میلیون ریالی خادمیاران رضوی با مشارکت عمومی مردم و بانیان نیکوکار در سه مناسبت ایام فاطمیه، دهه پایانی صفر و دهه اول محرم به حساب بنیاد کرامت رضوی واریز و اجناس از مشهد برای نوعروس آران و بیدگل ارسال و اهدا شد.

 

وی با اشاره به اینکه طبق رسم دیرینه و آیین سنتی مردم آران و بیدگل بردن هدیه برای نوعروس در نیمه ماه مبارک رمضان به یُمن میلاد کریم آل طه مرسوم است اظهارداشت: کانون‌ تخصصی بانوان و خانواده رضوی این شهرستان نیز جهیزیه نوعروس آران و بیدگلی را در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) تقدیم کرد تا این نوعروس زندگی مشترکش را با هدیه امام مهربانی‌ها متبرک و آغاز کند.

 

آذرباد تصریح کرد: اجرای طرح حُسنا برای تامین جهیزیه با جمع‌آوری مستمر همین پول‌های اندک و قطره قطره از دریای سخاوت و همدلی مردم در هم‌افزایی با خادمیاران علاوه بر تحکیم بنیاد خانواده اقدام ارزشمندی برای ایجاد ازدواج آسان و سریع جوانان و شروع زندگی مستقل آنها سرشار از شور و شعف و نور و سرور رضوی است.

 

به گفته وی، طرح حُسنا در گام اول، با هدف شبکه‌سازی خادمیاران و احیای سنت وساطت در ازدواج و در گام دوم، برای تامین جهیزیه نوعروس‌ها اجرا می‌شود.

 

طرح حُسنا در راستای شبکه‌سازی و مهارت‌افزایی واسطین ازدواج با رویکرد ارتقا و بهبود (نگرش، دانش و مهارت) مبتنی بر آموزه‌های دینی و رضوی و تامین جهیزیه نوعروسان از طریق شبکه خادمیاری آستان قدس رضوی در تمام کانون خدمت رضوی کشور اجرا می‌شود.