بوی حرم رضوی در استان اصفهان خواهد پیچید

سه شنبه 21 شهریور 1402

معاون خادمیاری مدیریت کانون های خدمت رضوی استان اصفهان جزئیات برنامه های روز شهادت آقا علی بن موسی الرضا (ع) را اعلام کرد.

Cover

سید محمد حسین امامی در مصاحبه‌ای با خبرنگار آستان نیوز از اصفهان گفت: همزمان با دهه آخر ماه صفر و شهادت ولی نعمتمان  آقا علی بن موسی الرضا (ع) کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان یک سری برنامه‌هایی را در نظر گرفته که برخی در حال اجرا است و برخی به طور خاص در ویژه برنامه روز شهادت در سطح استان برگزار خواهد شد. 

معاون خادمیاری مدیریت کانون های خدمت رضوی استان اصفهان بیان داشت:یک سری از برنامه‌ها  اکنون در حال برگزاری در سطح استان است از جمله بحث توسعه روضه‌های خانگی که توسط عرصه های تخصصی کانون تبلیغ دینی و کانون تخصصی بانوان و خانواده در حال پیگیری و انجام است. همچنین توزیع سبد ارزاق را در بسیاری از شهرستان‌ها داریم و نیز میزهای خدمت شبکه خادمیاران در مواکب مختلف در حال ارائه خدمت هستند. 

امامی افزود:برنامه ویژه در روز ۳۰ صفر همزمان با شهادت هشتمین آفتاب تابناک امامت و ولایت با شعار ما همه خادم الرضاییم و انیس  النفوس آرام جان‌ها برگزار می‌شود. این برنامه از ساعت ۴ بعد از ظهر با اجتماع خادم یاران و یاوران رضوی و اقشار مختلف مردم در میدان فیض شروع خواهد شد و سپس حرکت آنان را از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان خواهیم داشت. 

وی ادامه داد:قافله عزاداران پس از رسیدن به  سالن گلستان شهدای اصفهان از  سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جعفری مدیر کل دادگستری استان اصفهان استفاده خواهند کرد و پس از آن مرثیه سرایی مداحان اهل بیت را خواهیم داشت.  

امامی در ادامه گفت : برنامه با اقامه نماز مغرب و عشا، قرائت زیارت امین الله و در نهایت صفه خوانی و مراسم شام غریبان حضرت رضا ادامه  خواهد یافت. 

وی افزود:با همت مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان توانسته‌ایم حدود ۸۰۰۰ پرس غذای  متبرک حضرت رضا(ع) برای عزاداران تهیه کنیم که پس از اتمام برنامه عزاداری توزیع خواهد شد . همچنین در حاشیه این مراسم و طی مسیر مواکب پذیرایی و  موکب‌های خدمت در حوزه کودک و نوجوان، ایثار و شهادت، مشاوره و مددکاری، حقوقی، سلامت،  در نظر گرفته شده است. 

ایشان ابراز داشتند:امیدواریم بتوانیم برای دوستداران اهل بیت که امکان حضور در حرم را نداشتند حال و هوای شهرمان را امام رضایی کنیم و آن حال و هوای معنوی را برای همشهریانمان داشته باشیم.

خبرنگار خانم قدیری