گره گشایی خادمیاران ثامن الحجج در آران و بیدگل از نیازمندان به نیت ام ابیها

چهارشنبه 28 دی 1401

خادمیاران و یاوران کانون خدمت رضوی ثامن الحجج در آران و بیدگل به میمنت و‌مبارکی میلاد سراسر نور ام ابیها با اهدای دو دستگاه لوازم خانگی مورد نیاز 2خانواده نیازمند از آنها محرومیت زدایی و گره گشایی کردند.

Cover

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، مسئول کانون خدمت رضوی ثامن الحجج در آران و بیدگل گفت: یک خادمیار ویاور رضوی این کانون با تهیه یک بخاری ایران شرق به مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کانون باعث دلگرمی، شادی و رفاه یک خانواده نیازمند در فصل سرد زمستان شد.

عباد صالحی، افزود: یک یاور و وخیرین رضوی کانون ثامن الحجج در آران و بیدگل نیز با شعار « همه خادم الرضاییم» و اعطای کمک هزینه ۲ میلیون تومانی خرید ماشین لباسشویی برای یک خانواده نیازمند در ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) وسیله راحتی و رفاه مادر خانواده را در انجام امور منزل فراهم کردند.

وی با اشاره به این حدیث امام کاظم (علیه‌السّلام) که می فرماید: همانا مُهر قبول اعمال شما، برآوردن نیازهای برادرانتان و نیکی کردن به آنان در حد توانتان است و الا (اگر چنین نکنید)، هیچ عملی از شما پذیرفته نمی‌شود تصریح کرد: دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت های نیکوی مؤمنان و موردتوجه فراوان در متون دینی واقع شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه احسان و انفاق به مومنان در کنار نماز به عنوان برجسته ترین عبادت مورد تأکید قرآن قرار گرفته است افزود: مهم ترین آثار فردی انفاق عبارت از برکت و افزونی مال، دوری از بلا، تزکیه و طهارت نفس و آمرزش گناهان است که برجسته ترین آثار اجتماعی آن شامل رفع فقر از چهره ی جامعه ی اسلامی و استقرار عدالت اقتصادی و اجتماعی، پیشرفت و پویایی نظام اقتصادی، صیانت جامعه از تباهی و گسترش فساد است.

کانون‌های خدمت رضوی تشکل‌های مردم نهادی هستند که با عشق و دلدادگی به امام رضا (ع) در قالب تشکیلات منسجم مردمی کنار هم جمع شدند تا در قالب شبکه خادم یاری با خدمت‌رسانی جهادی به نیازمندان کمک و از آنها گره‌گشایی کنند.

خبرنگار خانم متولی